Digitaalturundus ja autorevolutsioon

Postitatud Kategooria: Digitaalturundus

Tere tulemast, armas lugeja!

See postitus saab olema esimene paljudest digitaalturunduse alal. Valisin esimeseks postituseks pisut loovama teema, mida püüan ka järgnevatel kordadel hoida, selleks versiooniks sai täna digitaalturunduse ja automaailma ühised jooned. Need on kaks äärmust, mis esmapilgul tunduvad täiesti erinevad, kuid oma sisult on küllaltki sarnased, nii praegu kui ka ajaloos.

Esmalt mainiks ära kaks revolutsiooni. Revolutsiooni, mis muutis kogu maailma. Kui Henry Ford tuli geniaalsele ideele, et teha auto masstoodanguks, siis muutis see ka lihtrahva elu, kuna nüüd said ka nemad enda perre ühe auto soetada. Pisut kaasaegsem revolutsioon on Google, ja üleüldse kogu sotsiaalmeedia, triumf. Google on loodud aastal 1998 ning on muutnud meie info otsimist muutnud kardinaalselt, mida näitab ka ilmekas fakt, et täna teeme me sekundis 40 000 Google otsingut, samas Google esimese aasta keskmiseks jäi 10 000. Kui suur on võimalus et ühes sekundis teie firmat otsitakse Google otsingumootorist? Kõik oleneb sellest, kui palju te olete pühendunud oma ettevõtte kodulehele.

Mina ei kujutaks oma elu ette ilma Google, Facebooki või mõne muu kanalita. Need on muutnud minu elu niivõrd lihtsaks, et info saamiseks piisab vaid mõnest märksõnast ja kogu maailm ongi meie ees avatud. Ma usun, et te nõustute minuga?

Vaadates digimaailma suurtegijaid nagu  Google, Facebook või Instagram tunneb  pea iga üks need ära vaid väikese ikooni  järgi. Sama näeme ka automaastikul,  igal  automargil  on  kindlalt äratuntav logo. Siit  ka meie järgmine ja väga oluline sarnasus, kaubamärgi loomine ehk bränding. Kui  neljarattaliste seas on  kõikide jaoks tuttavad nt BMW, Mercedes, Ferrari või Rolls Royce ei  ole need kaugeltki mitte ainsad autotootjad, siiski  tänu  heale brändile on  just  need meile tuttavad.  Samuti on palju sotsiaalmeedia kanaleid, mis küll toimivad kuid mille kaubamärk ei  ole nii  laialt levinud. Tänapäevases maailmas on brändi nimel ja logol meeletult suur jõud.  Ilma korraliku ja läbimõeldud brändinguta ei  jõuta digimaailmas enam  kahjuks  kaugele.

On muutumas kohad ja keskkonnad, kus me oma autosid ja sotsiaalmeediakanaleid kasutame. Tänu asfaltteedele ei liigu keegi vabatahtlikult kruusateedel. Võimalusel püütakse leida siiski hea kattega pinnas, et autot mitte ülemäära lõhkuda ja jõuda sihtpunkti kiiremini. Samuti liigub kõik, mis varem oli arvutis ja paberil, meie nutitelefonidesse. Telefon ei ole ammu enam pelgalt helistamiseks. See on nagu aksessuaar, milleta sa ealeski kodust ei lahku ja millega on võimalik toota sisu, suhelda inimestega, jäädvustada momente. Üks nutifon uhkem kui teine. Seetõttu on ülimalt oluline, et ettevõtte digitaalne kuvand oleks atraktiivne ning kasutaja sõbralik ka telefoni  ekraanil. Keegi ei soovi et nende koduleht oleks kui  kruusatee paljude kiirteede vahel, sest nii nagu on  ka autode puhul, soovime ka internetis mugavust  ja kiirust, mida vanad teed meile enam ei  paku.

Viimane ja võibolla, et kõige tähtsam sarnasus digitaalturunduse ja autoderevolutsiooni vahel on emotsioonide ja hetke ajel mõtlematult millegi tegemine. Ma eeldan, et keegi meist ei osta autot enne, kui pole selle kohta eelnevalt pisut uurinud. Autodel on tüüpvigasid, mis tulevad juba tehasest. Mõnel margil on mootor kapriisne, mõnel käigukast. Auto tuleb osta vastavalt oma vajadusele.

Kas siis mõni uhke sportauto, ökonoomne pereauto või siis mehine maastur. Samad paralleelid võime tuua ka internetiturunduses. Ilma piisava eeltööta ei  jõua soovitud tulemuseni.  Esmalt tuleks paika panna oma vajadused ja eesmärgid. Ferrari on  küll uhke, kuid ei vii hommikuti su 4 last kooli. Samuti võivad paljud pakkuda uhket ja erilahendusega veebilehte või suurepärast ning kallist reklaami kampaaniat, kuid kui need ei jõua sinule vajaliku sihtrühmani ei ole sellest kasu.
Seos digitaalturundusega on väga lihtne. Enne valikut tuleb käituda sama moodi nagu autoostul, pisut eeltööd teha. Meie kasutuses on võimas internet, mis lubab meil kõike ja kõiki uurida.

Otsuseid valiku tegemiseks on meeletult palju. Kõik pakuvad midagi. Meeles tuleb pidada seda, et oma teekonnaks tuleb valida ustav ja pikaajaline partner. Pikaajaline just selle tõttu, et internetiturundus ei ole sprint, mis kestab hetke, vaid maraton!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga