Turundus Facebookis

Postitatud Kategooria: Digitaalturundus, Sotsiaalmeedia

Turundus Facebookis – kuidas seda teha hästi?

Sotsiaalmeedia on üks osa mitmest turunduskanalist. Facebook on midagi enamat kui lihtsalt keskkond, kus saab suhelda sõpradega või jagada huvitavat informatsiooni. Ettevõtete jaoks on see hea viis turule pääsemiseks, suheldes klientidega ja tehes samal ajal eneseturundust. Arvan, et Facebookis on vähemalt iga teine ettevõte turundamiseks kasutanud erinevaid kampaaniaid või loosimänge – hea viis , kuidas saada kliente. Kuid, kas see ka toob kasumit? Inimesed, kes on liitunud kampaaniaraames, ei pruugi olla sinu potentsiaalsed kliendid, pigem nad jäävadki ootama järgmist kampaaniat, et saada midagi tasuta – see ei ole sinu eesmärk.

Enne, kui räägime täpsemalt Facebooki turundamisest, toome välja ka viimase 4 aasta statistika, mis näitab, milline sotsiaalmeediakanal on Eesti inimeste seas kõige rohkem kasutuses olev.

Kuidas Facebookis turundada?

Facebooki turunduses on oluline luua side kliendiga ja hoida pidevat suhtlust olemasoleva kui ka potentsiaalisete kliendiga.
Sotsiaalmeedia turundus on arenenud suunas, kus iga jälgija soovib saada teatud kasu – sa pead neile midagi vastu andma. Kasu ei pea olema käega katsutavat. Omaette kasu on olla juba sinu ettevõtte fänn, kuna sa pakud neile huvitavat, motiveerivat ja harivat teemakohast sisu.

Iga sotsiaalmeediaplatvorm on ainulaadne ja vajab unikaalset valemit – Facebookis töötavad funktsioonid ei tööta ilmtingimata nii nagu näiteks Instagramis või LinkedIn’is.

• Igal sotsiaalplatvormil on oma nišš
• Igal sotsiaalplatvormil on oma keel
• Iga sotsiaalplatvorm võimaldab teil rõhutada oma brändi identiteedi erinevaid aspekte

Gary Vaynerchucki raamat nimega “Jab, Jab, Jab, Right Hook: How to Tell Your Story in a Noisy Social World.” on hea näide sellest, kuidas panna oma teenus/toode tööle nii, et inimesed seda reaalselt ka sooviksid. Oluline on neile midagi anda ja siis alles küsida.

Looge järjepidevat ja harivat sisu (teemakohast), mis õpetaks, motiveeriks või pakuks põnevust (Jabs), kui olete valmis reklaamima oma teenust või toodet (Right Hook), siis teie vaatajaskond ei huvitu liialt müügikõnest, vaid pigem tootest/teenusest ja muidugi ka loodavast sisust endast

See on üks oluline osa internetiturundusest. Kui soovid saavutada eesmärgid ja panna ettevõte kasumit teenima, tuleb selleks koostada esmalt strateegia.

Turundus on pikaajaline pidev protsess, mille kasu on võimalik näha 6-12 kuu pärast. Kindlasti leidub näiteid, kuidas on võimalik ka mõne nädala või paari kuuga edu saavutada, kuid see püsib ainult lühikest aega nii.

Selleks, et alustada on oluline paika panna eesmärgid. Üks võimalus selleks on kasutada SMART-mudelit:

• specific (konkreetne);
• measurable (mõõdetav);
• achievable (saavutatav);
• relevant(asjakohane);
• time-based (ajaliselt määratletud).

Pildiotsingu SMART model tulemus

Seejärel ürita keskenduda sihtrühmale, kellele sa oma aega pühendad ning panna paika tegevused, mis viivad sihile.

Klientidele tuleb pakkuda midagi personaalset ning seda, mis on neile huvi pakkuv ja muidugi ka hariv. Ära keskendu sotsiaalmeedias liialt müügile, kuna inimesed ei tule Facebooki selleks, et midagi osta. Oluline on suhelda inimestega – küsida nõu, aidata neid, vastata nende küsimustele jms. Sotsiaalmeedia turundus peaks olema kasulik nii ettevõttele kui ka inimesele, kes võib olla sinu tulevane klient.

 

Kampaaniad Facebookis = segasummasuvila

Alati on tore midagi ära jagada ja läbi selle kliente juurde tuua, aga kas teete seda ka õigesti. „Meeldib, jaga ja kommenteeri“ kampaaniad on põhiline nähtus sotsiaalmeedias. Ühelt poolt toovad need edu, kuid teiselt poolt toovad need juurde ka inimesi, kes tegelikult ei huvitu sinu tootest või teenusest. Toon siinkohal ühe näite: kui Sinu ettevõtte tegeleb tehnika valdkonnas, kuid välja loosite hoopis reisikampaania, siis saad sa juurde küll fänne ja suurt tähelepanu, kuid probleem tuleneb sellest, et kas need inimesed, kes sind jälgima hakkavad ka reaalset huvituvad sinu valdkonna sisust. Miks inimesed nendes osalevad? Vastus lihtne ja loogiline – nad tahavad midagi tasuta saada. Kui tasuta asjade ära jagamine muutub rutiiniks, siis sama hea on teha ettevõte, mis annab ära tasuta asju mittetulunduslikul eesmärgil. Küsi enne iga planeerimist kampaania endalt küsimus, mis on minu eesmärgiks?

 

Kuidas sotsiaalmeedias edukas olla? Kuidas teha wallpostimänge Facebookis (kampaaniad)?

• Facebook kaanefoto ja reklaamides kasutatavate piltide tekstidel ei tohi pildil olla üle 20% teksti, muidu hakkab FB tasulist levikut piirama – esialgne Postituse “Boost” on vajalik;
• Reactioni võimalus (thumbs up, like, süda) – inimesele anda kunstlikvalik, et ta saaks valida;
• Põhilised tingimused : like, share & comment;
• Pealkiri peaks olema tabav;
• 1 põhieesmärk igal kampaanial – teadlikkus, fännid (hakka fänniks), traffic kodulehele (et osaleda, pead valima endale sobivaima, see suunab inimesed kodulehele), müük (kõikidele sooduskood kohe ostmiseks, kehtib kindla kuupäevani või kuni tooteid jätkub);
• Ettevõttele kõige parem kampaania on nende enda toode, vahest ei ole toode nii atraktiivne, siis tuleb mõelda loogiliselt (peab minema kokku ettevõtte valdkonnaga), mida kampaanias ära jagada inimeste vahel.

Toome siia välja ka ühe praegu tehtud reaction kampaania Ossu Burgerile, mis sai ühe päevaga üle 10 000 vaatamise ja ainuüksi paari tunniga 100+ kommentaari ja jagamist ning seda kõike täiesti TASUTA.

 

Reklaam Facebookis

Võimalusi ettevõtetel Facebookis turundamiseks on mitmeid. Facebooki samadel põhimõtetel nagu ka Google Adwords. Üks võimalus on see, et maksad iga kliki eest (cost per click) või 1000 inimeseni jõudmise eest (cost per 1000 impressions).

Ads Manager (Reklaamihaldur)

• Saad luua kampaaniaid (sisaldab alamkampaaniaid ehk Ad Set’e, mis omakorda jagunevad reklaamideks) – tutvustav pilt on Ads Manageri info lõpus;
• Määrata sihtgrupi(d);
• Statistika;

Kampaania eesmärgid (kampaanial peab olema alati üks ajaliselt määratud põhieesmärk):

1. Conversion (konversioon) ost veebilehel, sisu vaatamine, e-maili sisestamine (vajalik Facebooki pixli olemasolu)
2. Traffic: külastajad sinu veebilehele
3. Video views: sinu videode vaatamised, samuti saad nad edasi suunata Youtube
4. Lead Generation: e-mailide kogumine otse Facebookis

 

Et üks reklaam oleks ka edukas pead läbi mõtlema järgmised punktid:

Oluline on eesmärgid paika panna – Mis on kampaania eesmärk? Kas soovid liiklust kodulehele? Kliendibaasi suurendada? Suurendada? – Alati pane kirja vähemalt 1 peamine eesmärk ning 3 väiksemat eesmärki.

Kelleni kampaania võiks jõuda? – Sihtrühma valimine on oluline! Kui näiteks omad toitlustus ettevõtet Tartus, siis ei mõistlik sihtrühmaks märkida kogu Eestit. Sihtrühma saab Facebookis määratleda väga täpselt:

• Asukoht (riik, linn ja postiindeks)
• Vanus
• Huvid
• Kasutajatevahelised sidemed (nähtav kõigile, sõpradele jne)

Eelarve paika panek – Pead läbi mõtlema selle, et kas oled nõus maksma iga päev või terve kampaania raames mingi teatud summa. Kampaania kestab nii kaua kui limiit saab täis. Peale eelarve paika panekut saab valida ka ajalimiidi.

Kampaania ajal on oluline jälgida ka tulemusi, kas see ikka töötab!

 

Kokkuvõte

Turundus on katsetamine, alati ei pruugigi kõik toimida nii nagu on toiminud varem. Tuleb arusaada ja tundma õppida klienti ning tema vajadusi. Oluline on paika panna eesmärgid Facebookis turundamisel, paku inimestele midagi huvitavat ja harivat ning samuti on oluline läheneda personaalselt – saa aru, mida nad vajavad. Parimate tulemuste saavutamine võtab aega, alustada tuleb strateegia loomisest ja oluline on olla kannatlik ning teha järjepidevat tööd.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga